Ce fructe trebuie să mănânci dacă vrei să ai o inimă sănătoasă. Sfaturi de la cardiologi

Distribuie articol

Inima noastră este motorul vieții noastre, iar pentru a o menține sănătoasă și puternică, este crucial să avem grijă de alimentația noastră. Una dintre cele mai simple și gustoase modalități de a îmbunătăți sănătatea inimii este să includem fructe proaspete în dieta noastră zilnică. Dar care sunt fructele cele mai potrivite pentru a susține sănătatea inimii?

Ce fructe trebuie să mănânci pentru o inimă sănătoasă

Fructele — și legumele! — sunt bogate în vitamine și antioxidanți care pot reduce riscul de accident vascular cerebral și boli de inimă, fiind principala cauză de deces în multe dintre statele lumii.

Fructele oferă beneficii cardiovasculare precum reducerea tensiunii arteriale ridicate și reducerea aterosclerozei, sau îngroșarea arterelor. Deoarece fructele au valori nutriționale și beneficii pentru sănătate diferite, diverşi cardiologi au dezvăluit care sunt preferatele lor când vine vorba de beneficiile asupra inimii.

Citeşte şi: Ce trebuie să faci dacă ești singur și faci infarct. Sfatul medicului Vasi Rădulescu

Citeşte şi: Boala care ucide mai mulți români decât cancerul

Merele ajută la reducerea riscului de diabet

Dr. Deepak Vivek, un cardiolog de la Orlando Health din Florida, a spus pentru Parade că adoră cu adevărat merele pentru că sunt o sursă bună de antioxidanți, fibre, vitamina C și potasiu — și sunt, de asemenea, cu un indice glicemic scăzut, astfel încât ajută la reducerea riscului de diabet de tip 2. Cadrul medical a adăugat că feliază un măr pentru a-l pune în salate sau pur şi simplu îl mănâncă întreg ca gustare, mai ales înainte de a face vreo activitate fizică, dat fiind că beneficiile acestuia previne şi crampele musculare.

Bananele ajută la dezvoltarea creierului

Dr. Sushant Khaire, un cardiolog la Methodist Le Bonheur Healthcare în Memphis, Tennessee, a declarat pentru sursa menţionată anterior că este un avid consumator de banane datorită beneficiilor acestora. Bananele sunt bogate în fibre alimentare – care ajută digestia, vitamina C – care stimulează sistemul imunitar, vitamina B6 – care este importantă pentru dezvoltarea creierului şi a nervilor, precum şi potasiu, magneziu și antioxidanți.

Fructele cu fibră scad riscul bolilor de inimă

Dr. Jennifer Mieres, profesor de cardiologie la Zucker School of Medicine la Hofstra Northwell din Hempstead, a declarat că întotdeauna mănâncă fructe — cum ar fi un măr, o pară sau cireșe, „ceva cu fibre” — ca gustare de la mijlocul după-amiezii, deoarece este alegerea alimentară este săţioasă și ajută la protejarea împotriva bolilor de inimă. Studiile ştiinţifice au demonstrat faptul că fibra scade tensiunea arterială și nivelurile de colesterol, fiind doi indicatori de risc majori pentru bolile de inimă.

<div itemscope itemtype=”http://schema.org/VideoObject”><meta itemprop=”uploadDate” content=”2020-06-4EEST07:52:06+0300″ /><meta itemprop=”name” content=”Beneficiile cireșelor – Ce proprietăți au aceste fructe minunate” /><meta itemprop=”description” content=”Beneficiile cireșelor – Ce proprietăți au aceste fructe minunate” /><meta itemprop=”thumbnailUrl” content=”http://videocms.ringier.ro/uploads/2020-06/shutterstock-106370141.jpg” /><meta itemprop=”contentUrl” content=”https://videocms.ringier.ro/tx_lsuvideo/care-sunt-beneficiile-iaurtului-asupra-sanatatii-1.mp4″ /><script id=”video_insert_10877″ src=”https://videocms.ringier.ro/iframe/10877″></script></div>

Dr. Satjit Bhusri, un cardiolog la Upper East Side Cardiology în Manhattan, a împărtășit că alunele nesărate și fructele uscate sunt gustările lui preferate. Potrivit spuselor sale, fructele precum afinele, zmeura, acaiul și gojiul au cele mai mari niveluri de antioxidanți, fiind excelente pentru protejarea inimii tale.

Este evident că includerea regulată a fructelor și legumelor în dieta noastră poate aduce numeroase beneficii pentru sănătatea inimii noastre. Aceste alimente sunt bogate în vitamine, antioxidanți și fibre care ajută la reducerea riscului de boli cardiovasculare precum accidentul vascular cerebral și ateroscleroza.

Citeşte şi: Fructe şi legume care nu se păstrează împreună. În ce condiții trebuie depozitate

De la merele bogate în antioxidanți la bananele pline de fibre și fructele de pădure cu niveluri ridicate de antioxidanți, există o varietate de alegeri delicioase care pot îmbunătăți sănătatea inimii noastre. Este important să includem aceste alimente în dieta noastră zilnică pentru a ne menține inima sănătoasă și a reduce riscul de afecțiuni cardiovasculare.

Sursă foto: profimediaimages.ro