Cel mai mare magazin de optică din România ar fi ascuns cazuri de COVID-19 pentru a nu pierde clienți

Distribuie articol

Angajații companiei Lensa, cel mai mare magazin de optică din România, au fost chemați la muncă și după ce în echipă au fost confirmate cazuri de COVID-19, pentru a nu pierde clienții, după cum arată o anchetă Libertatea.

Showroomul Lensa din București este cel mai mare magazin de optică din România, unde lucrează peste 30 de angajați. În rândul acestora s-au depistat primele cazuri de COVID-19 la începutul săptămânii trecute, însă compania nu ar fi luat măsuri, potrivit angajaților.

Un angajat Lensa a povestit pentru Libertatea: „Pe 22 iunie o angajată a avut febră și nu se simțea bine, ea a intrat în contact cu alte persoane. Oamenii i-au spus să meargă acasă, dar aceasta a refuzat. La nici două zile, pe 24 iunie, o altă angajată a început să aibă dureri musculare, era obosită și tușea, a plecat mai devreme acasă. A sunat medicul de familie, care a direcționat-o către DSP sau 112 și să spună simptomele. În cazul acesteia, salvarea a venit joi, a fost dusă la spital, iar a doua zi medicii au anunțat-o că are coronavirus”.

Citește și: Țara unde s-ar putea ajunge la 100.000 de infectări zilnice cu noul coronavirus. „Situația nu e sub control!”

Femeia în cauză ar fi anunțat conducerea că este bolnavă. „Au spus că nu pot anunța acum pe nimeni, pentru că sunt clienți în magazine și că nu trebuie să-i pierdem”, a mai declarat sursa. „Săptămâna trecută a fost o campanie Lensa de 7 ani”.

Soțul uneia dintre angajatele Lensa care a intrat în contact cu persoana bolnavă a declarat pentru Libertatea: „Toți cei 30 de angajați au intrat în contact cu femeia confirmată vineri. Doar noi am luat măsura autoizolării, restul angajaților au mers în continuare la muncă. Vreo 7 dintre ei pleacă zilele următoare în concediu în Turcia și Bulgaria, au bilete, cum să spună ei că au ceva?”.

Șefii firmei ar fi luat decizia de a-i testa pe angajații din showroom în data de 29 iunie cu niște teste comandate de pe internet, potrivit surselor: „A comandat managerul firmei niște teste rapide de pe internet. Testele nu erau sigilate, nu a venit un cadru medical să le facă. Îi înțepa o colegă în deget, le lua puțin sânge, iar după 10 minute primeau rezultatul. Rezultatele au ieșit negative, inclusiv pentru cei care se simțeau rău”.

Patronul Daniel Crăciun a fost contactat de Libertatea pentru a oferi explicații, însă a spus că nu poate să răspundă întrebărilor.

Foto: Libertatea