(P) Studiu „Românii și dulciurile”: 96% consumă deserturi în mod regulat

Distribuie articol

Dulciurile, agonia și extazul oricui, sunt una dintre ele mai mari atractii ale noastre. Iar daca stai in Capitală e aproape imposibil sa scapi. Oriunde intorci privirea gasesti o cofetarie – Bucuresti e unul dintre orasele cu cele mai multe ispite.

Studiile confirmă ceea ce bănuim cu toții: că românii sunt mari consumatori de dulce. Haideti sa vedem câteva cifre din „Sweets study”, o cercetare realizată de Starcom România. Ea se bazează pe date provenite de la 2.022 de consumatori de dulciuri din mediul urban, cu vârsta peste 18 ani.

Cea mai spectaculoasă concluzie: 9 din 10 români mănâncă dulciuri în mod curent, nu doar ocazional. Ca să fim exacți, 96% dintre cei intervievați au răspuns DA la întrebarea „consumați dulciuri?”. Asta înseamnă că avem doar 4% sweet-hateri 🙂 Studiul spune că 42% dintre repondenți consumă în fiecare zi produse dulci, iar 47%  o fac de 2-3 ori pe săptămână.

Dulce înseamnă fericire

Motivele sunt și ele foarte interesante. Iată ce au asocieri emoționale au făcut oamenii atunci când au fost întrebați care e primul cuvânt care le vine în minte când aud despre deserturi:

  • fericire 7%
  • plăcere 5%
  • recompensă 4%
  • energie 2%

Mențiunile raționale au fost: ciocolată 23%, ceva bun 12%, zahăr 7%, delicios 6%, cookies 5%, dulce 3%.

Alte cuvinte asociate cu desertul: minunat, bucurie, happy, super, extraordinar, copilărie.

„Nu putem trăi fără dulciuri”

Încă un reper foarte interesant: 1 din 3 români spune că „nu cred că aș putea trăi fără dulciuri”!

Motivele?

  • îmi place gustul (68%)
  • e momentul meu de relaxare sau de pauză (62%)
  • îmi dă o senzație de bine (54%)
  • nu mă pot abține când văd dulciuri (32%)
  • îmi amintesc de copilărie (24%)
  • îmi dă energie (21%)

Primele 3 cuvinte care le vin în minte celor ce își amintesc de dulciurile copilăriei sunt „ciocolată„, „acasă” și „mama„. Alți termeni sunt: prăjitură, tort, înghețată, bomboane, napolitane, bunica, gogosi, zahar ars, clatite, cozonac, placinta, cofetarie Bucuresti etc.

Soluția salvatoare: tort la comandă într-o cofetărie București

Studiul făcut de Starcom România mai arată o încetinire a obiceiului de a da mai departe, de la o generație la alta, rețetele deserturilor din familie. Asta poate avea mai multe cauze: pe de o parte, ne rămâne tot mai puțin timp pentru a găti acasă (ori devenim mai comozi), pe de alta produsele făcute într-un laborator de cofetărie sunt și mai bune, și mai arătoase, și mai la îndemână.

Românilor le-ar plăcea să consume mai multe dulciuri și prăjituri de casa, dar unii nu au timp (65% dintre participantii la studiu au indicat acest motiv), alții nu se pricep suficient de bine (37%). Comoditatea joacă, evident, un rol important: 32% spun că e mai ușor să le cumpere de-a gata, de la o cofetarie sau laborator, decât sa le faca singuri acasă. Așa că tot mai mulți români aleg să cumpere direct din cofetarie Bucuresti sau optează pentru un tort la comandă. Mai ales când au nevoie pentru o aniversare sau alt eveniment festiv.

Top 6 cuvinte legate de dulciuri în mintea românilor

  1. Ciocolată (92%)
  2. Înghețată (81%)
  3. Tort (72%)
  4. Biscuiți (69%)
  5. Prăjiturele (47%)
  6. Bomboane (43%)

Criteriile de alegere a unui desert

  • Gustul (52%)
  • Calitatea produsului (29%)
  • Brandul (6%)
  • Prețul (4%)
  • Aspectul (3%)
  • O ofertă specială (2%)
  • Recomandările (2%)

Se păstrează obiceiul de a avea întotdeauna dulciuri pe masă de sărbători sau la întâlnirile de familie. Întrebați când cumpără deserturi, românii au răspuns „ori de câte ori am poftă de ceva dulce” (86%), „de sărbători – Crăciun, Paște etc” (48%), „la petreceri aniversare” (38%), „când avem musafiri” (35%).

Cofetărie București – unde, cum, când?

Cum spuneam la începutul articolului, bucurestenii se pot simți răsfățați. În oras funcționează peste 600 de laboratoare acreditate, în care se produc zilnic mii și mii de feluri de deserturi. De la cele tradiționale până la noile vedete ale cofetăriei, impuse pe piața locală de noul val de antreprenori pasionați de dulce, cum ar fi cei de la https://www.magicake.ro/.

Un capitol foarte important este cel al ingredientelor. Așa cum relevă și studiul, calitatea deserturilor este un motiv foarte important în decizia de cumpărare a pasionaților de dulciuri. Iar ingredientele de calitate fac mereu diferența. Prin urmare, dulciurile vor fi mereu o nișă bună pentru afaceri, mai cu seamă dacă afacerile țin cont de preferințele cumpărătorilor. Calitate ridicată, gust spectaculos, ingrediente naturale.

O preocupare continuă a românilor este cea legată de sănătate. Mulți dintre cei care consumă regulat dulciuri se gândesc la excesul de zahăr, la aditivii alimentari și la potențiatorii de gusturi etc. Multe dintre laboratoarele de cofetărie au interzis complet aceste practici, tocmai pentru a oferi clienților calitatea dorită. Așadar, alegeți cu grijă și bucurați-vă de dulce! Cum spune și studiul, dulce = fericire.